Sursa de tensiune liniară (bazat pe LM317) - Afisor tensiune cu Arduino (6)


Din păcate am găsit alte greșeli în schema PCB-ului și a trebuit să corectez dinou. De data asta după corecțiile de rigoare placa funcționează perfect și o să pot să o folosesc în continuare pentru afișarea tensiunii de alimentare a sursei de tensiune liniare. Următorul pas este să atașez LCD-ul și să pun la punct divizorul de tensiune adaptat pentru măsurare unor tensiuni de 0-16 V.


Vin = 0- 5 V iar Vout = 0-16V 
Vout = (R2/(R1+R2)) * Vin


Placa funcțională față verso arată cam așa:


Și PCB-ul arată cam așa:

 Fișierul pcb pentru ExpressPCB îl găsiți aici.
După ceva peripeții de proiectare am reușit în sfârșit să urnesc proiectul și să îl aduc mai aproape de finalizare. E foarte important la proiectare circuitelor electronice să se verifice de mai multe ori înainte să se imprime o placă adevărată. În cazul acesta review-ul este crucial și trebuie făcut în detaliu, să nu mai vorbesc că un circuit serios care urmează să se folosească pe scară largă se simulează înainte de a se dezvolta prototipul. În final acest prototip se testează și în condiții extreme de mediu cum ar fi temperaturi între -70 C + 70 C. Circuitul meu a avut o mulțime de probleme tocmai pentru că nu am avut prea mult timp să îl revizuiesc.

Sper că nu v-am plictisit. O seara plăcută tuturor.

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe