Imprimanta 3D (1) - Sursa de tensiune si Controller-ul

De curând am început lucrul la o imprimanta 3D Prusa i3
Primul pas l-am făcut cumpărând o sursa serioasa și un controller pentru motorașe.

Controller-ul este un Arduino Mega 2560 ce are suficienți pini I/O pentru imprimanta mea.
MicrocontrollerATmega2560
Operating Voltage5V
Input Voltage (recommended)7-12V
Input Voltage (limits)6-20V
Digital I/O Pins54 (of which 15 provide PWM output)
Analog Input Pins16
DC Current per I/O Pin40 mA
DC Current for 3.3V Pin50 mA
Flash Memory256 KB of which 8 KB used by bootloader
SRAM8 KB
EEPROM4 KB
Clock Speed16 MHz
 



Sursa pe care o folosesc este una de 12 V și 29 A. Cred ca corespunde perfect aplicației meu.




Le-am și conectat și cred că se înțeleg destul de bine :)



Am folosit conector alimentare AC Standard IEC60320 cu întrerupător pentru ca o sa montez sursa într-o carcasa potrivita ;).

Ar urma în pasul următor driverele pentru motoare și motoarele Nema17 iar apoi componentele mecanice. Din cate am auzit parte mecanica ar fi cea mai complicata .