DIY Osciloscop (1)

  Am în plan proiecte viitoare care implică măsurarea unor semnale și din aceasta cauza am hotărât sa-mi fac un osciloscop. Din cauza faptului că un osciloscop e foarte scump m-am gândit sa folosesc placa de sunet pentru achiziția de semnale. M-am documentat un pic pe net și am descoperit pagina asta http://homediyelectronics.com/projects/howtomakeafreesoundcardpcoscilloscope/?p=1. Software-ul de măsurare l-am luat de aici https://www.zeitnitz.eu/scope_en.


Materialele și piesele pentru proiect sunt următoarele:

- 2 potențiometre liniare de 500K
- 2 rezistori de 3k3
- 4 diode 1N4148  dar din câte am înțeles se pot folosi și alte tipuri
-  placa perforata
- cabluri de la niște căști vechi
- cabluri de culoare roșie (pentru plus) și neagră (pentru masă)
- Cutie
- timp liber și bunăvoință :)

Schema electrică a interfeței către placa de sunet pe doua canale :



Concluzie:
Proiectul este foarte ușor și util. In câteva ore se poate finaliza și rezultatele sunt spectaculoase.


O seara plăcută tuturor !



Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe