Tinker board setup si review

Am cumpărat de black friday un nou gadget pentru rețeaua mea. Din păcate nu am fost prea mulțumit de ea. Are nevoie de o sursă de alimentare mai ciudățică, 5.1 V si 2.5 A cumpărată de pe robofun.ro, care se pare ca este și sursa oficială pentru Raspberry Pi3.  În prima fază am crezut că o sursă de 5 V și 2 A va funcționa suficient de bine, dar nu a fost sa fie, placa se reseta din 10 in 10 secunde. ASUS Tinkerboard este o placă clonă după Raspberry Pi3.
După ce am conectat sursa potrivită, placa a funcționat relativ bine. I-am instalat Kodi  în speranța că o să pot rula filme 4K, dar am fost profund dezamăgit după ce temperatura procesorului a ajuns la 90 C și a început să se reseteze ...😥. Probabil o să trebuiască să-i instalez un ventilator... patetic ...
Am încercat apoi un sistem de operare mai optimizat, să nu se mai încingă și am instalat Armbian cu care merge destul de bine.

Specificații Hardware ASUS Tinkerboard

PROCESOR

CPU Socket N/A
Chipset Rockchip
Procesoare suportate Rockchip
Viteza maxima procesor (GHz) 1.8

MEMORIE

Tip memorie DDR
Capacitate maxima memorie RAM (MB) 2048
Suport Dual chanel Nu
Suport ECC Nu
Sloturi memorie 1

CONECTIVITATE

Audio integrat Da
LAN integrat Ethernet 10/100/1000
Video integrat APU
Porturi USB 2.0 4
Conectivitate 1 x HDMI 2.0, 1 x LAN Gigabit, 4 x USB 2.0, 1 x CSI, 1 x DSI, 40 x GPIO, 1 x Jack 3.5mm

SLOTURI

Sloturi speciale 1 x CSI, 1 x DSI

ALTELE

BIOS & memorie BIOS Nu
Format Raspberry Pi
Altele Wi-Fi si Bluetooth incorporate, redare video 4K si audio 24 biti/192 KHz
Dimensiuni (L x l, cm) 8.56 x 5.65

Față - placa vine echipata cu un radiator:


Componentele:




Spate unde se observa 2GB DDR3 RAM si slotul de microSD:





Instalare System de operare:

1. Descarcă imaginea sistemului de operare Armbian OS
2. Scrie imaginea pe un microSD (minim 16 Gb) folosind Etcher

3. Login cu Putty pentru a schimba parola de root si pentru a activa serverul vnc

4. Conectarea prin intermediul Remote desktop



Probabil o sa folosesc această placă pentru un server multimedia , imprimantă și cloud. Un alt plan ar fi să conectez vreo câțiva senzori .

Pro: Performanțe foarte bune
Contra:
- Se încinge foarte repede
- foarte probabil o să aibă nevoie de un ventilator
- e mai scumpă decât un  RaspberryPi3 și mai pretențioasă

Nu recomand.👎

O seară faină tuturor !