Cerintele clientilor

De obicei toti clientii sunt foarte mofturosi si greu de multumit . Sunt mai multe strategii in acest sens pentru ai "linistii" . Una din strategii este stabilirea prin contract asupra modificarilor ce trebuiesc facute de-a lungul desfasurarii contractului . In acest domeniu este bine sa implicati un negociator abil si un specialist in contracte .

Daca totul a fost stabilit atunci se pot trasa termene de predare si se vor crea cerinte scrise pentru orice vrea clientul. Toate cerintele urmeaza sa fie numerotate cu un numar unic astfel incat sa nu se poata confunda cu orice alta cerinta. Daca o cerinta se va anula atunci numarul respectiv nu va mai fi folosit.

Stabilirea cerintelor si analiza lor este poate cel mai important pas in inceperea unui proiect, cel putin asa consider eu.

Pe parcusul proiectului clientul se poate razgandi asupra unei cerinte si sa o inlocuiasca cu ceva nou , in cazul acesta se revine la contractul semnat si se face o evaluare a costurilor. Se merge pe principiu vrei ceva nou neplanificat atunci platesti. Asta va implica renegocierea termenele de livrare si timpului de executie .

Cam atat pentru azi . In urmatorul post o sa spun cateva lucruri despre modelul german si cel american de lucru V-Model. Acest model il folosesc si este unul dintre cele mai competitive din lume. Se foloseste in automotive , aeronautica si multe alte domenii importante.

O zi buna.

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe