Modelul de lucru in V (V-Model)

Modelul in V este principala metoda de lucru in automotive. Mai jos am adaugat o imagine foarte sugestiva despre acest model.

In principiu se incepe cu specificatiile de la client in prima faza in V-Model, procesul incepe de sus din stanga iar apoi se trece pe rand prin toate fazele. Criteriul de iesire dintr-o faza si de intrare in alta faza este revizuirea si corectia muncii. Prin aceasta revizuire se asigura o cat mai buna intelegere si corectitudine a proiectului in orice moment al lui.
In faza doi se clasifica cerintele si se realizeaza si o revizuirea a lor impreuna cu clientul.
Faza trei este crearea arhitectura sistemului ce sta la baza proiectului.
Faza a patra contine designul detaliat a proiectului.
Faza a cincea este crearea efectiva a codului (in cazul software-lui) sau a proiectului in sine in cazul altor domenii (de exemplu crearea unui produs nou care porneste de la zero).
Faza a sasea este testarea temeinica. Testarea se va face pe unitati functionale.
Faza a saptea este testul de integrare in sistem pentru proiectele cu mai multe unitati functionale.
Faza a opta si ultima din modelul V este testul de sistem. In faza aceasta sistemul ar trebui sa fie complet functional iar dupa corectia eventualelor defecte se poate livra catre client.

Cam aceasta este modelul V dupa care lucrez in momentul de actual . Metoda a fost inventata de catre armata SUA si a fost apoi adoptata de firmele din Germania si apoi din toata lumea. In prima faza insa acest model a fost foarte ineficient dar s-a ajuns la concluzia ca acest model trebuie parcurs de mai multe ori in faze diferite de maturitatea a produsului realizat . Numarul de faze ar putea fi de la 3 pana la 5 faze in care se parcurge V-ul.

Cam atat pentru azi . Maine o sa prezint o schema a subproceselor din acest model.

O zi buna.

Pentru detalii vizitati : http://en.wikipedia.org/wiki/V-Model

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe