Generator de ultra sunete (3)

Am testat cele doua circuite de generare ultrasunete:
Circuit 1
Circuit 2
Dar fără succes :( ... cățeii n-au avut nici o reacție și mai mult au crezut ca le aduc ceva de mâncare :) și au început sa dea din coada prietenoși. Se pare ca mi-am făcut noi prieteni :). Am impresia ca nu e vorba numai de frecventa ci și de amplitudine. Sunetul generat trebuie sa fie destul de puternic astfel încât să fie auzit la 3-4 metri. S-ar putea sa trebuiască să pun și o parte de amplificare circuitului meu pentru a avea un sunet suficient de puternic dar deocamdată încerc fară.
Am continuat să încerc să construiesc un circuit funcțional care să genereze un semnal de frecventa 30 - 40 KHz. Pe parcursul căutărilor mele am descoperit un progrămel foarte util pentru simularea de circuite electronice. Se numește LTSpice pe care îl găsiți aici.
Am făcut o mică simulare care arată cam asa :

Acest circuit l-am simulat și construit. Se pare că funcționează destul de bine.
Cablajul arată cam așa :

Mai rămâne sa îl testez pe "noii mei prieteni". :)

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe