Sursa de tensiune liniară (bazat pe LM317) (1)

Pentru proiectele mele am nevoie de o sursă de tensiune liniară reglabilă și am decis să construiesc una. Am căutat pe net alte proiecte de același gen și am găsit aici. Schema de principiu e cam aceeași doar că am rearanjat altfel totul pentru a folosit transformatorul pe care îl am.
Am creeat schema electronică și schema PCB cu Express PCB pe care le găsiți mai jos:
 - Schema  PCB
 - Schema electronică

În principiu am folosit un transformator TEZ10/D230/12-12V - Transformator: încapsulat; 10VA; 230VAC; 12V; 12V; Montare: PCB. Acest transformator are două ieșiri pe care urmează să le folosesc una pentru afișorul de tensiune și una pentru sursa în sine. Apoi am folosit o punte redresoare și un stabilizator de tensiune LM317.
 Placa arată cam așa:



Placa e gata în proporție de 50%. Mai am de lipit piesele pentru stabilizatorul de tensiune pentru afișorul de tensiune. Apoi trebuie să montez totul într-o cutie specială.
Am testat ce am lipit până acum și funcționează chiar bine, dar mai am încă mult de lucru. Sper să termin totul în luna viitoare.
Formulele si calculele le voi posta data viitoare :).

Până atunci vă urez:

 La mulți ani și An nou fericit !

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe