CNC Laser (3) - Instalarea axelor de mișcare XYZ

Descriere proiect:

    În această postare descriu montarea axelor de miscare a CNC-ului meu. În principiu a fost destul de simplu pentru că am urmat întocmai instructiunile (vezi mai jos linkurile) pentru Prusa mk3s. Am printat componentele Prusa, iar apoi am achizitionat suruburi, piulite, axele de mișcare, axe filetate, rulmentii si curelele. Apoi le-am montat în ordinea de mai jos, în prima fază axa X (stânga <-> dreapta), pentru care am folosit axe de mișcare cilindrice. Apoi am continuat cu axa Y( față <-> spate) pentru care am folosit rulmenți liniari, a căror șine le-am montat cu șuruburi direct pe cadrul de aluminiu. Pentru Axa Z (sus <-> jos) am folosit la fel ca pentru axa X un sistem cu axe cilindrice si niste axe filetate pe care se ridică tot ansamblul axei X. Am întâmpinat foarte  multe probleme la montarea perfect verticale a barelor axei Z, dar și la montarea mesei mobile atasată axei Y, și de data asta m-a salvat vestitul boloboc :).

Instalarea axei X

Motorul si cureaua axei X sunt montate pe componenta de plastic printată de mine :

Cadrul montat pe axa X pe care o sa montez laserul:

 
Fixarea axelor axei X:
Instalarea axe Y: 

Șinele rulmenților liniari: 



Masa mobilă: 

Instalarea axei Z

Motorul din dreapta  al axei Z:





Fixarea axei Z în capătul de sus:


Montarea axei filetate , piulița axei este prinsa cu două suruburi în piesa de plastic. 


Managementul cablurilor:

Aici am avut foarte multe probleme, pentru că nu am avut cablu de plastic spiralat în prima fază, dar apoi a trebuit să cumpăr și m-a salvat de multe neplăceri. Cablul spiralat eu cred ca e foarte util adună un mănunchi de cabluri fără a fi necesar să le lipești cu vreo bandă izolatoare sau mai rău cu scotch. Am reușit până la urmă să le aranjez destul de bine, se vede în pozele de mai jos. 








Eu aș zice că a ieșit un aparat destul de bun. 
Urmează testele de mișcare și montarea laserului.

Pentru întrebari vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro

O seară faină tuturor!

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe