Folosirea librariei graphics.h cu Code::Blocks

Descriere proiect:
Am încercat ieri cu fiica-mea să-i arăt cum se deseneaza niște forme geometrice simple in limbajul C , și mi-a luat ceva timp să mă prind cum se configurează toolurile pentru a putea folosi un mediu grafic simplu. Am vrut un mediu cat mai simplu și ușor de folosit, și m-am gândit la vechea bibliotecă de grafică graphics.h, pe care am folosit-o în facultate. Am reusit până la urmă să desenez câteva forme geometrice simple . Procedura de instalare e descrisă mai jos.

Documentatie proiect:
How to use graphics.h in codeblocks

Procedura de instalare:
pas1: Descarcă și Instalează MinGW
pas2: Descarcă și Instalează Code::Blocks
pas3: Descarca lib-ul graphics
pas4: Configureaza Code::Blocks ca mai jos:
1.Copy graphics.h and winbgim.h files in include folder of your compiler directory
2. Copy libbgi.a to lib folder of your compiler directory
3. In code::blocks open Settings >> Compiler and debugger >>linker settings click Add button in link libraries part and browse and select libbgi.a file
4.In right part (i.e. other linker options) paste commands -lbgi -lgdi32 -lcomdlg32 -luuid -loleaut32 -lole32
5. Click OK
6. Restart Code::Blocks

Cod de test:

#include "stdio.h"
#include "stdlib.h"
#include "graphics.h"
#include "conio.h"
int main()
{
    int gd = DETECT,gm,left=100,top=100,right=200,bottom=200,x= 300,y=150,radius=50;

   initgraph(&gd, &gm, "c:\\MinGW\\lib\\");

   rectangle(left, top, right, bottom);
   circle(x, y, radius);
   bar(left + 300, top, right + 300, bottom);
   line(left - 10, top + 150, left + 410, top + 150);
   ellipse(x, y + 200, 0, 360, 100, 50);
   outtextxy(left + 100, top + 325, "My first C graphics program");

   getch();
   closegraph();
}

Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O seară/zi plăcută tuturor !

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe