Mini proiect (18) - Driver pentru LED laser

Driver pentru LED laser

Alaltăieri m-am jucat cu o diodă LASER (ADL-65104tl) (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) . I-am construit un driver pentru laser care îi asigură un curent constant bazat pe LM317. Din ce am studiat până acum practic dioda laser este compusă dintr-un sandwich de PN și o regiune intrinsecă nedopată compusă din GaAs. Dioda noastră emite fotoni în momentul în care ajunge la saturație, iar fotonii emiși sunt unidirecționali, și cu aceeași lungime de undă (în fază).

 
Eu am folosit o diodă laser care emite pe lungimea de undă 650 nm , iar ochiul percepe culoarea roșie.

 


Am folosit un stabilizator reglabil de voltaj LM317T , care în anumite condiții de intrare (rezistorii conectați la borne au anumite valori) oferă curent constant pentru dioda laser. Se folosește următoarea formulă pentru a determina voltajul de ieșire Vout = 1.25V * (1 + R2/R1) pentru  a asigura un voltaj constant, iar pentru un curent constant se aplică formula Imin = R1/1.25 V; Imax = (1 + R3/R2)* 1.25/R1.

 
 

 Pinii diodei laser au urmatoarea configurație , iar eu am folosit pinul 2 (+) și pinul 1 (GND).

 

 Pinii potențiometrului au următoarea configurație, Pinul 1 l-am legat la Pinul Adj al LM317T, Pinul 2 l-am legat de R1 , iar Pinul 3 l-am legat la GND (vezi schema de mai jos):


Documentatie proiect:

 

Componente:

  1. IC LM317
  2. Capacitor 0.1uF
  3. Capacitor 1.0uF/16V
  4. Variable resistor 10KΩ
  5. Resistor 240Ω
  6. Diode 1N4007


Schema electronica:



Rezultat:

Din păcate ceva am greșit la circuitul de mai sus , pentru că am alimentat circuitul la 9 volți și am crescut ușor rezistența folosind potențiometrul. Din câte am observat dioda s-a activat, și a emis un fascicul laser, dar după câteva minute s-a ars. Cred că am mărit prea mult curentul și care mai departe a prăjit dioda.   


Driver pentru LED laser
Driver pentru LED laser

Driver pentru LED laser


Din păcate nu a mers acest circuit și tre să-mi dau seama ce am greșit. Va trebui să revin cu încă un articol pe această temă. 

Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O zi plăcută tuturor !

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe