Mini proiect (20) - Controlarea unui releu de 5V folosind Arduino Uno

Controlarea unui releu de 5V folosind Arduino Uno

Un releu este un comutator electromagnetic acționat de un curent relativ mic care poate controla un alt circuit cu un curent mult mai mare.  În acest articol o să  testez un releu cu un canal controlabil cu un semnal de 5 V direct de la Arduino. După ce mi-am făcut temele de informare despre relee,( și tipurile de proiecte unde se pot folosi) mi-am făcut o schemă, iar apoi un montaj provizoriu . Tot ce pot să zic ar fi că este foarte ușor de setat și folosit. Modulul are 3 pini care se conectează la Arduino (GND, VCC 5v și Signal - PIN8 Arduino), și 3 pini pentru circuitul pe care vrei să-l controlezi. Eu am legat doar un led în serie cu o sursă de tensiune DC de 5 V pe pinii C (Common) și NC (Normally closed). Din câte am observat foarte mulți utilizatori folosesc releele pentru controlul circuitelor AC, dar eu am ales un exemplu mai simplu și mai sigur cu un circuit DC.

 

Documentatie proiect:

 

Componente:


Schema electronică:

Pinii unui releu  se observă în imaginea de mai jos.

 

 Normally closed înseamnă că circuitul controlat este deschis în momenul în case se aplică HIGH pe pinul de semnal, iar dacă se aplică LOW atunci se închide circuitul.



 Normally Open înseamnă că circuitul controlat este deschis în momenul în case se aplică LOW pe pinul de semnal, iar dacă se aplică HIGH atunci se închide circuitul.
Schema concepută pentru exemplificare:

Controlarea unui releu de 5V folosind Arduino Uno

Controlarea unui releu de 5V folosind Arduino Uno

Codul de test de mai jos simuleaza un semnal de 250ms High si 250 Low, deci practic închide și deschide circuitul alternativ cu frecvența de 1 Hz, după cum se vede pe imaginea de la osciloscop de mai jos.

Controlarea unui releu de 5V folosind Arduino Uno

Am făcut și un filmuleț pentru că se aude interesant ... parcă ar fi un semnalizator de la dacie:



Codul de test Aduino:


Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O seară plăcută tuturor !

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe