3D Printing for today - Useful things to print (2) - Suport pentru șmirghel

Suport pentru șmirghel

Din considerente practice astăzi am avut nevoie de un suport pentru șmirghel (sanding block),  dar de dimensiuni mai mici. Astfel am căutat și am găsit modelul pe thingiverse și am purces la imprimare. La imprimata mea durata totala a imprimării pentru cele 4 piese a fost de aproximativ 4 ore. 

Am folosit fâșii de șmighel de 4 cm x 24 cm.
 

Setările făcute imprimantei 3D sunt:

  • Feedrate-ul 90% - viteza de imprimare
  • Flowrate-ul 60% - cantitatea de plastic extrudat
  • Fan 100% pe toată durata imprimării
  • Bed temperature NA - nu am folosit patul încălzit.
  • Temperatura de imprimare pentru PLA a fost de 195 C°
  • Fill desity 10%

  Din punct de vedere al dezlipirii piesei nu am avut nici o problemă, și din cauza faptului că am folosit banda dublă adezivă, și asta mi-a asigurat o lipire fermă de patul de printare. Această problemă este foarte des întâlnită, și a fost denumită warping. Din păcate este foarte greu de preîntâmpinat pentru că implică introducerea imprimatei 3d într-o mică cutie în care se reglează progresiv temperatura astfel încât să păstreze temperatura piesei constantă. O altă metodă pentru a evita dezlipirea este imprimarea cu rezolutie mai mare și la o înălțime a stratului de imprimare de 0.2mm, 0.15 sau chiar 0.10 mm, care asigură redurecea stresului asupra piesei , dar mărește foarte mult timpul de imprimare.Nici măcar setarea Brim de 6 mm nu poate reduce dezlipirea.


Model:

Hibe:

  • Șuruburile au tendința să se învîrtă în gol, ceea ce împiedică strângerea șmirghelului 
  • Piulițele sunt foarte greu de învârtit pentru că sunt foarte mici 
  • Șmirghelul se schimbă destul de greu pentru că de fiecare dată se demontează piulițele și piesa de fixare

Pentru a putea folosi acest suport i-am adus următoarele îmbunătățiri:

  • I-am fixat șuruburile cu plastic topit pentru a împiedica învârtirea în gol

    •  
  • Am montat piulitele de fixare invers pentru a le putea deșuruba mai ușor ... stau și mă întreb dacă nu ar fi posibil să schimb design-ul și să rămână doar o singura piulită așezată la mijloc ... cred că ar merge...

    •  
  • am scurtat cu câțiva milimetrii  piesa de fixare și am lărgit găurile șuruburilor pentru o demontare mai ușoară

    •  
  • O altă îmbunătățire de design cred că ar fi să-i măresc înălțimea suportului cu aproximativ 3 cm pentru a-l putea prinde mai ușor în mână. În momentul acesta acest suport pare a fi proiectat pentru mâna unui copil.

Rezultat:


 


Bonus:

  
Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O seară/zi plăcută tuturor !

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe