10 principii de bază pentru creșterea productivității
# 1 Începeți ziua cu taskurile critice
Începe ziua cu cel mai important task (MIT most important task). De exemplu raspunde la emailuri urgente pentru a debloca munca și progresul altor persoane. Doar după ce termini acel task poți să treci la următorul de pe listă.
# 2 Utilizați bucle de feedback
Caută feedback de la toti membrii echipei, de preferabil negativ. Deși ar putea fi dureros la început, în mod normal ajungeți să obțineți mult mai mult din el.
# 3 Fă deducții, predicții și planificări pe baza unor principii de bază (principile fizicii , chimie, economie)
Folosește principile de bază, mai degrabă decât analogiile (cum ar fi experiențele anterioare).
# 4 Utilizați comunicarea asincronă
Folosește de preferat implicit e-mail și texte, ambele moduri de comunicare sunt asincrone.
# 5 Master Communication
Comunică într-o manieră clară și concisă. Stabilește sarcini de lucru atomice, clare si bine definite.
# 6 Sarcini simple compuse
Ori de câte ori este posibil, combină mai multe sarcini simple împreună într-un hack de productivitate cunoscut sub numele de batching. De exemplu, poți răspunde la e-mailuri/mesaje urgente în timp ce mănânci sau ai o întâlnire la prânz.
# 7 Programare și planificare riguroasă
Încearcă constant să-și optimizeze timpul folosind bucle de feedback (Agile style).
# 8 Îmbrățișează obiectivele îndrăznețe
Seteaza obiective îndrăznețe, dar și printr-un schedule cât mai scurt posibil .
# 9 Dezvoltați o mentalitate de creștere
Există întotdeauna loc de îmbunătățire - în fiecare domeniu. Există întotdeauna o modalitate mai bună, mai rapidă sau mai ieftină de a face lucrurile.
# 10 Dezvoltă o bază largă de cunoștințe
Dezvoltă abilități în formă de T: cunoștințe complete într-un anumit domeniu și o cantitate substanțială de cunoștințe în multe alte discipline și subiecte.
Short English version
- MIT most important task
- Self feedback loop / constant self analysis
- Seek blunt harsh feedback to learn
- Reasoning from first principles
- Create new solution a
- Batching, multitask similar easy tasks with other tasks ( lunch with a meeting )
- Scheduling time, days, weeks - use a calendar not a to do list
- Stretch goals Set big things with wild deadlines and because your goal is high you will most likely do better than not doing it at all - adjust as you go
- Develop growth mindset - know you can always learn more and learn anything. Keep failing & changing till you get it right! - failures and struggles are learning points for growth. Learn more to help you.
- Develop a wide knowledge base - view knowledge as a tree with branches. Or as a T shape, which is learning a lot in one big topic but also a broad knowledge in other similar topics. Draw a T and listen main, secondary & broad skills. As well as mentors to help who know more
- Shower and think of extra thoughts. Quite time is great.
Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro.
O seară/zi plăcută tuturor !