Mini proiect (29) - Comunicatie intre doua placi ESP32 folosind ESP-NOW, si afișarea informațiilor pe un display TFT

 Comunicație între două placi ESP32 folosind ESP-NOW, și afișarea informațiilor pe un display TFT

În acest proiect am încercat să programez  doua placi ESP32 pentru a comunica folosind ESP-NOW. Informațiile le-am afișat pe un display TFT de 1.8" 128x160.  Am realizat un proiect concept , care se poate extinde și folosi pentru a conecta la un ESP32 (sender) mai mulți senzori, iar celălalt ESP32 (receiver) v-a procesa informațiile și le va trimite pe internet.

Configurarea cheie a receiverului ar fi apelul funcției WiFi.mode(WIFI_AP_STA), care configurează ESP32-ul ca și "Access Point" și "Station" în același timp.

Componente:

Schema electronica/sistem:

  Conectarea plăcilor și a TFT-ului... m-a chinuit un pic până am găsit conexiunile potrivite...
Comunicatie intre doua placi ESP32 folosind ESP-NOW, si afișarea informațiilor pe un display TFT
Pe display afișez cele trei variabile primite prin intermediul ESP-NOW, rețeaua wifi la care am făcut conectarea, data și ora ,care au fost primite de la serverul ntp europe.pool.ntp.org.

Aici se observă conectarea firelor la TFT.

 Iar aici se observă conectarea firelor la ESP32.

În screenshotul de mai sus am afișat si pe serial schimbul de informații dintre cele două plăci. 

Vă las pe voi să descifrați codul de mai jos. :)

Cod de test pentru ESP32 sender:

Cod de test pentru ESP32 receiver:

Documentatie proiect:

 

To Do:

  • Să conectez mai mulți senzori 
  • Să conectez un buton și să trimit poziția 
  • Să conectez un senzor PIR la ESP32 sender 

Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O seară/zi plăcută tuturor !

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe