Mini proiect (30) - Conectarea unui senzor de temperatură/umiditate/presiune BME/BMP280 la ESP32 si afișarea informațiilor pe un display TFT

Conectarea unui senzor de temperatură/umiditate/presiune BME/BMP280 la ESP32 si afișarea informațiilor pe un display TFT

În acest proiecțel m-am jucat cu un senzor de temperatură/umiditate/presiune BME/BMP280, pe care l-am conectat la un ESP32. Informațiile furnizate de acest senzor le-am afișat apoi pe un TFT de 1.8' inci. 

Pentru a putea citi informațiile de la senzor prin intermediul protocolului de comunicație I2C am folosit libraria Adafruit_BME280_Library, care ușurează foarte mult configurarea, inițializarea și citirea datelor de la senzor.

Apoi am încărcat codul de test, și am conectat modulele folosind schema de mai jos. Pe display-ul TFT am reușit să afișez temperatura, umiditatea, presiunea și altitudinea.

Legat de încărcarea codului pe MCU, mai nou folosesc un nou IDE PlatformIO (bazat pe IDE Visual Studio Code), care de fapt este un plugin pentru Microsoft Visual Studio. IDE-ul acesta este mai ușor de folosit și îmi permite să lucrez la mai multe proiecte cu toate beneficiile mediului de dezvoltare de software furnizat de Microsoft. Aici mă refer la navigarea mai ușoară prin codul sursă folosind outline, code completion și Intellisense.  Recomand !

Componente:


Schema electronica/sistem:

Conectarea unui senzor BME/BMP280 la ESP32 si afișarea informațiilor pe un display TFT




Cod de test:

 

Documentatie proiect:

Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O seară/zi plăcută tuturor !




Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe