Router CNC (1) - Configurarea componentelor electronice pentru CNC GRBL

Configurarea componentelor electronice pentru CNC GRBL

Am început un proiect pentru un nou CNC (Computer Nnumerical Nontrol), care o să-l folosesc pentru frezare și găurire pentru aluminiu și/sau pentru lemn.

 Am preluat proiectul lui Nikodem Bartnik, și o să-l construiesc un pic mai mare (500x500 mm) și un pic mai solid.. sper.

În articolul de azi am configurat și asamblat partea electronică a proiectului. O să folosesc o placa Arduino uno cu un shield CNC v3, la care se vor lega 4 motoare pas cu pas NEMA17. Pe partea de alimentare o să folosesc o sursa de 12 V 30 A cu ventilator, care previne supraîncălzirea.

 Componente:

Schema electronica/sistem:

 

Controlerul împreună cu shield-ul CNC GRBL le-am montat în carcasă, apoi am adăugat jumperii, am conectat driverele pentru motoare, iar apoi am conectat motoarele la pinii aferenți:

Sursa de alimentare am montat-o într-un suport conceput de mine și printat la imprimanta 3D, la care i-am instalat și un întrerupător:

Toate motoarele conectate la controller și la sursa de alimentare:



Configurarea CNC GRBL:

  • Pas 1. Se downloadează zipul cu sursele de pe github https://github.com/gnea/grbl 
    https://github.com/gnea/grbl.git
    
  • Pas 2. Se instaleaza zip-ul GRBL ca și librărie în Arduino IDE
  • Pas 3. Se deschide sketchul din File > Examples > grbl > grblUpload
  •  După ce se selectează portul la care este conectată placa Arduino Uno se poate compila software-ul, iar apoi se poate încărca firmware-ul GRBL pe placă. 
  • Pentru teste am folosit aplicația Universal Gcode Sender .
  • Merge ... am și un filmuleț dar e cam urât ... și nu-l mai postez aici.

Documentatie proiect:

Afiliere eMag: 

Linkurile de la secțiunea "Componente" conțin adresa mea de afiliere la eMag.ro, iar dacă cumperi folosind aceste linkuri vei susține blogul meu. 

Mulțumesc! 

eMag Genius:
Hai și tu în Genius! Abonează-te la Genius 12 luni și primești beneficii premium și 20 lei card cadou eMAG. Profită acum! eMag Genius

 Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O seară/zi plăcută tuturor !

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe