Router CNC (3) - Asamblarea completă a CNC-ului și teste funcționale cu un pix (aka plotter)

 Asamblare completă și teste funcționale

 Săptămâna aceasta am continuat asamblarea CNC-ului, și pentru a face niște teste intermediare de mișcare i-am montat un pix albastru, astfel am reușit să transform CNC-ul meu într-un minunat plotter. Din păcate încă nu pot să testez mașina de șlefuit pentru că îmi lipsesc frezele adecvate, dar și pensetele de prindere a frezelor.. probabil într-un articolul viitor.   

Modele de printat 3D 

Mai jos am pus o poza din Fusion360 pentru prinderea mașinii de frezat...
CNC mill
Linkul modelului se găsește pe: thingiverse.com/thing:5529236

 Filmuleț cu imprimarea prinderii mașinii de frezat:

 
 

Modelul pentru prinderea pixului  

Tot așa  am pus și o poză din Fusion360 pentru prinderea pixului...
CNC plotter

Linkul modelului se găsește pe thingiverse.com/thing:5555537
 
Filmuleț cu demonstrația plotterului în acțiune:


Rezultat: 

Am montat mașina de frezat și eu cred că arată destul de bine. O să vedem cât o fi de rezistentă. Planul ar fi, pentru început, să tai și să frezez placaj multi strat de 4 mm. 

CNC mill

.. vedere mai de aproape .

Mai jos am pus o poză cu masa pe care fixez materialul de prelucrat. Pentru a realiza această masă am folosit un placaj multistrat de 8 mm în care am făcut câteva găuri, și în care am bătut niște piulițe M6 bucșă cu gheare, de care mai departe cu ajutorul unor șuruburi M6 o să pot fixa lemnul/placajul/plexiglasul, sau ce o să vreau să prelucrez .

CNC mill

... vedere din față
CNC mill

Mai jos am pus și o poză cu prinderea pixului.

CNC plotter

Aplicația software GRBL plotter

 Pentru testarea plotterului am folosit aplicația software GRBL plotter. Această aplicație se poate folosi gratis ... este un pic mai greu de folosit dar după ce te prinzi cum merge face treabă foarte bună.
Mai jos am pus câteva poze cu aplicația... de exemplu fereastra cu statusul conexiunii COM.

software GRBL plotter

 Iar mai jos am încărcat un desen foarte fain, care apoi l-am desenat cu plotter-ul. În partea din stânga se poate observa lista cu comenzi care urmează să fie trimise către controlerul GRBL. Un alt feature meseriaș ar fi că în momentul în care se selectează o comandă, pătratul roșu din dreapta o să arate unde pe desen o să se miște CNC-ul, în cazul acesta pixul.

 software GRBL plotter

Din ce am observat această aplicație se poate folosi și cu un modul laser, dar chiar și pentru frezare CNC. În articolele viitoare o să încerc pe rând și un modul laser din dotare, dar și mașina diabolică de frezat.  

Componente

Documentatie proiect:

Afiliere eMag:

 Linkurile de la secțiunea "Componente" conțin adresa mea de afiliere la eMag.ro, iar dacă cumperi folosind aceste linkuri vei susține blogul meu. Mulțumesc! 

eMag Genius:
Hai și tu în Genius! Abonează-te la Genius 12 luni și primești beneficii premium și 20 lei card cadou eMAG. Profită acum! eMag Genius

Mulțumesc pentru atenție!

Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispoziție pe blog mai jos în secțiunea de comentarii sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O zi plăcută tuturor !

 

  Back to top of page


Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe