Mini proiect (47) - Controlarea benzii ws2813 RGB LED cu ESP32 si frameworkul software WLED si cu HomeAssistant

Controlarea benzii ws2813 RGB LED cu ESP32 si frameworkul software WLED si cu HomeAssistant

Că tot vine Crăciunul am creeat un articol despre luminițe colorate să intrăm în spiritul sărbătorilor. Am folosit o bandă WS2813 RGB și am încercat să controlez această bandă de LED-uri folosind ESP32 cu framework-ul software WLED

Spre surprinderea mea am obținut un rezultat chiar fain. Sincer nu mă așteptam să funcționeze așa de bine. LED-urile s-au aprins cu culoarea galbenă imediat după conectare, iar controlul intensității și a jocurilor de lumini este foarte facil din interfața web de pe ESP32.

Că tot vine Crăciunul am creeat un articol despre luminițe colorate. Am folosit o bandă WS2813 RGB și am încercat să controlez această bandă de LED-uri folosind ESP32 cu framework-ul software WLED.

Conectarea a fost foarte simplă (vezi schema de mai jos)

  • 5V ws2813  - VIN ESP32
  • BI ws2813 - D4 ESP32
  • DI ws2813 - D2 ESP32
  • GND ws2813 - GND ESP32

Am alimentat placa ESP32 folosind un încărcător de telefon de 5V și 1A pentru că alimentarea doar de la USB-ul calculatorului nu este posibilă pentru că nu oferă suficient curent.Un LED (red + green + blue) consumă ~60 miliamperi la intensitatea maximă a iluminării. Eu am configurat în interfața WLED doar 30 de LED-uri.


 

Conexiunea LED-urile pe banda ws2813 RGB LED se face prin înlănțuirea cu fire cu semnal dublu.

Unul dintre principalele avantaje pe care le are WS2813 față de WS2812B este că este o variantă de fire cu semnal dublu, cu transmisie continuă a punctelor de întrerupere a semnalului. Aceasta înseamnă că dacă un LED se arde în centrul lanțului, circuitul va rămâne închis și celelalte LED-uri se vor aprinde în continuare. LED-urile rămase vor continua să funcționeze normal, atâta timp cât alte LED-uri vecine nu sunt stricate. În timp ce dacă un LED dintr-o bandă WS2812B este rupt sau ars, circuitul este rupt și alte LED-uri din lanț nu funcționează ulterior.

Componente

Schema și instalarea pas cu pas

1. Download-ul fisierului de instalare pentru ESPHome flasher

Download-ul fisierului de instalare pentru ESPHome flasher

 

2.Selectarea binary-ului pentru ESP32

Selectarea binary-ului pentru ESP32


3. Programarea ESP32 folosind esphome-flasher, iar după programarea software-ului se va deconecta ESP32 de la USB-ul calculatorului, apoi se vor conecta firele la ws2813 si ESP32, și se va alimenta separat folosind un încărcător pentru telefon cu micro USB de cel puțin 5V și 1A (depinde câte LED-uri sunt configurate în interfața web WLED, dar după flashing sunt configurate by default 30). 

Programarea ESP32 folosind esphome-flasher

4. Conectarea la WLED-AP folosind parola "wled1234" pentru a putea configura datele de acces la rețeaua wifi locală

Conectarea la WLED-AP

După conectare se va deschide automat pagina de configurare (http://4.3.2.1).

În care se va configura rețeaua wifi , parola și denumirea paginii de acces.
 

5. Controlarea benzii LED ws2813 RGB LED din pagina web generată de ESP32


6. Controlarea benzii LED ws2813 RGB LED din Home Assistant

  • Se adaugă WLED în secțiunea Intregration

  •  Se adaugă cardul Light pentru controlul WLED

  • Controlul LED-urilor și selectarea unui efect de lumini se face dând click pe cele trei puncte verticale.



Documentație proiect

Rezultat


 

Afiliere eMag

 Linkurile de la secțiunea "Componente" conțin adresa mea de afiliere la eMag.ro, iar dacă cumperi folosind aceste linkuri vei susține blogul meu. Mulțumesc! 

eMag Genius:
Hai și tu în Genius! Abonează-te la Genius 12 luni și primești beneficii premium și 20 lei card cadou eMAG. Profită acum! eMag Genius

Mulțumesc pentru atenție!

Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog mai jos în secțiunea de comentarii sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O zi și seară plăcută tuturor !  
 


Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe