CNC Laser (2) - Montarea sursei de 12 Volți și a controllerului

Montarea sursei  de 12 Volți și a controllerului


Acest proiect a început anul trecut din dorința de a creea un CNC laser cutter/engraver. Anul trecut m-am documentat și mi-am cumpărat componentele, le-am printat și am montat cadrul.  În acest articol o sa prezint montarea sursei de alimentare de 12 volți și a controllerului. 
Montarea sursei mi-a dat cel mai mult de furcă până acum , se pare ca unul din suruburile de fixare din spate atingea PCB-ul sursei și cred că facea și un scurt circuit, iar din aceasta cauza controllerul era alimentat cu o tensiune mai mare, si implicit daca-l conectam la USB-ul laptopului îmi omora la propriu alimentarea laptopului. Cred ca m-am chinuit cu problema asta vreo 3 săptămâni , pentru că nu știam de unde îmi vine problema. Până la urmă mi-am dat seama și nu am pus acel șurub buclucaș . 

Documentatie proiect:

Această carcasă pentru controller am conceput-o în prima fază pentru placa Makeboard pro, dar din cauza problemei descrise mai sus a trebuit să trec la conceptul bazat pe placa RAMPS 1.4. Placa Makeboard pro ar fi fost mai bună pentru că puteam face alimentarea doar cu o singură mufă, și în plus suporta tensiuni de intrare până la 24 V.

Montarea sursei de 12 Volți și a controllerului

Montarea plăcii RAMPS 1.4 în carcasă, țin să menționez că această placă se fixează de fapt peste o placa Arduino MEGA 2560. Carcasa pentru RAMPS 1.4 se fixează cu șuruburi pe sursa de alimentare, iar sursa de alimentare are la rândul ei o carcasă adaptoare pe care am montat un întrerupător și o ieșire de 12 V (just in case).



Vedere de ansamblu asupra montajului carcaselor și între ele sursa de alimentare 12V. Surse de alimentare comutație se găsesc și pe emag ( vezi link emag).  Eu am folosit o sursă în comutație de 12V (3 ieșiri) de 30A .
Montarea sursei de 12 Volți și a controllerului
În poza de mai jos se vede conectorul de alimentare de la rețeaua de curent alternativ (AC) , și cablul de alimentare. La conectarea cablurilor de AC la sursa e nevoie de o deosebita atenție pentru a izola foarte bine aceste cabluri pentru a înlătura orice posibilitate de electrocutare. 
Atenție !! Tensiunea de 220 V AC este letală. 
Montarea sursei de 12 Volți și a controllerului


Carcasa adaptoare pentru sursa de alimentare am conceput-o in Tinkercad si este disponibila aici, iar modelul pentru carcasa controlerului o gasiti aici , și ușița aici. Tuturor modelelor pentru 3D printer le-am făcut câteva adaptări din cauza faptului că după ce le-am printat a trebui să le ajustez sa se potrivească sau am constatat că pereții sunt un pic prea subțiri (dar am corectat problema în model ).  


Schema electronica/sistem


Poza de mai jos am copiat-o de pe net, dar practic pentru proiectul meu am conectat doar driverele pentru motoarele pas cu pas și endStopper-ele .
În poza de mai jos am vrut sa evidențiez montarea driverelor și a modului LCD , care este montat pe ușița carcasei controllerului.

Din păcate am o eroare de design și ușița nu stă închisă :(. O să mă gândesc la o nouă abordare ...

La montarea driverelor e foarte importantă conectarea celor 3 jumpere. Un alt pont ar fi să rețineți că driverele A4988 pentru Steppere din imaginea mai jos au un potențiometru în stânga (acest mic șurub phillips), asigurați-vă că este acest potențiometru este orientat în direcția opusa conectorului de alimentare (CONECTORUL VERDE).


Software


Pentru software embedded am folosi de fapt frameworkul Marlin versiunea 2, în care a făcut câteva adaptări pentru a putea folosi LCD-ul și un pin de control pentru laser. Practic am configurat PIN-ul 44 de pe RAMPS pentru ieșirea de control a ventilarorului, și care are tensiunea de 5V, si este foarte asemănător unui PWM.

 
Montarea sursei de 12 Volți și a controllerului

Fisierul Configuration.h din frameworkul Marlin: 

 Fisierul Configuration_adv.h din frameworkul Marlin: 
 
Modificarile din fisierul pins_RAMPS.h sunt doar definirea pin-ului 44 care este utilizat pentru controlul laserului: 
github.com - pins_RAMPS.h
#ifndef RAMPS_D44_PIN
  #define RAMPS_D44_PIN                       44
#endif
#ifndef FAN_PIN
  #if EITHER(IS_RAMPS_EFB, IS_RAMPS_EFF)          // Hotend, Fan, Bed or Hotend, Fan, Fan
    #define FAN_PIN                 RAMPS_D44_PIN
  #elif EITHER(IS_RAMPS_EEF, IS_RAMPS_SF)         // Hotend, Hotend, Fan or Spindle, Fan
    #define FAN_PIN                 RAMPS_D8_PIN
  #elif ENABLED(IS_RAMPS_EEB)                     // Hotend, Hotend, Bed
    #define FAN_PIN                            4  // IO pin. Buffer needed
  #else                                           // Non-specific are "EFB" (i.e., "EFBF" or "EFBE")
    #define FAN_PIN                 RAMPS_D44_PIN
  #endif
#endif

În următrorul articol o să descriu instalarea axelor XYZ.

Pentru întrebari vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro
O seară bună tuturor!






Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe