Mestereala 3D printing (22) - Suport magnetic interschimbabil pentru modul laser

Suport magnetic interschimbabil pentru modul laser

Mai deunăzi lucram cu laser cutter-ul pentru un proiectel, și a trebuit să schimb modulul laser cu unul mai mic si putere mai mică pentru a grava o bucată de lemn. Atunci mi-a venit ideea să-mi fac un suport magnetic care să-mi ușureze schimbarea modulelor laser. Acest suport este compus din două piese, una fixată de CNC, iar cea dea doua de modulul laser. În fiecare dintre piese am inserat câte 4 magneți de neodim, astfel aliniați încât să fixeze modulul laser de CNC. Legăturile electrice se fac prin intermediul unor fișe și papuci de conectare. Zis și făcut ..

Mai jos se vede suportul magnetic pentru modulul laser NUBM44v2:

Suport magnetic interschimbabil pentru modul laser

 Iar mai jos se observă suportul magnetic pentru modulul laser NEJE:


 

Model:

Modelul pentru imprimanta 3d este disponibil pe thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:5190497
 

 Mai jos se observă locașurile de inserare a magneților, doi magneți pe o parte și doi în laterala opusă. După ce am introdus magneții, aceste locașuri le-am astupat cu plastic topit:

 Rezultat:

 Pe placa de conectare la CNC pot conecta acum cele două module laser fără să mai trebuiască sa refac conexiunile electrice.

  

Mai jos se observă plăciile pe care se fixează modulele laser, care conțin si legăturile de alimentare și control.


Mai jos se observă fișele de conectare, care sunt un pic ieșite pentru a asigura o conexiune electrică mai bună.

Materiale si componente:

  

Acum schimbarea unui modul laser durează cam 2 min.  (durează mai mult până-l găsesc prin cutiile de depozitare).

Treabă bună...

Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O seară/zi plăcută tuturor !

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe