Mini proiect (36) - Trimiterea codului de activare a soneriei folosind transmițătorul RF 433MHz FS1000A cu ATTiny85 si un buton touch

Trimiterea codului de activare a soneriei  folosind transmițătorul RF 433MHz FS1000A cu ATTiny85 si un buton touch

Azi am testat o placă de dezvoltare pentru aplicatii simple Olimexino-85S, la care am conectat un buton touch si un transmițător RF 433Mhz, și am trimis codul de activare pentru soneria wireless. Codul de activare l-am identificat folosind snifferul cu arduino uno dintr-un articol mai vechi despre decodarea sonerie wireless.
 

Componente:

  Schema electronica/sistem:

 

Trimiterea codului de activare a soneriei  folosind transmițătorul RF 433MHz FS1000A cu ATTiny85 si un buton touch


  Controllerul ATtiny85 are doar 8 pini , iar din acestia doar 5 sunt pentru control, și este de obicei folosit pentru aplicații foarte simple.

Controllerul este destul de versatil pentru că se pot conecta o gamă largă de senzori si dispozitive care comunică prin intermediul protocolului I2C, cât și SPI, porturi digitale și analogice.

Placa Olimexino se poate conecta la o sursă de tensiune de 3.5-6.2V. Pentru proiectul meu am conectat placa la USB, dar a trebuit să instalez și un driver de pe website-ul  digistump.com/wiki/digispark/tutorials/connecting, care m-a ajutat să comunic cu ea.

Pentru a putea folosi lib-ul Rc-Switch a trebuit să o instalez din PlatformIO (bazat pe IDE Visual Studio Code) / PIO Home /  Libraries / am căutat rc-switch și am adaugat această bibliotecă la proiect (se observă la secțiunea PlatformIO init):

După ce am scris codul (vezi sectiunea Cod de test) și am compilat a rezultat un fisier firmware.hex.


 Pentru a flashui aplicația se deconecteaza placa de la USB și se dă click pe butonul upload din bara de jos a aplicației PlatformIO, iar apoi suntem anunțați să conectăm placa la USB.

După conectarea plăcii o să înceapă flashuirea, dar din câte am observat această placă nu acceptă să aibă nimic conectat la ea în momentul în care se începe scriere aplicației, deci am desfăcut conexiunile la RF 433MHz FS1000A și butonul touch, și doar așa a început flashuirea.

Iar apoi am reconectat componentele și funcționează:

Placa în sine este foarte simplă și destul de ușor de folosit, dar debug-ul softwarelului este foarte greu de făcut pentru că nu ai acces la portul serial și nici prea mulți pini de debug nu ai ... deci tre să știi foarte bine cum ar trebui să scrii  codul astfel încât să obții rezultatul scontat.

PlatformIO init:  

Cod de test:  

Documentatie proiect:

 

Afiliere eMag: 

Linkurile de la secțiunea "Componente" conțin adresa mea de afiliere la eMag.ro, iar dacă cumperi folosind aceste linkuri vei susține blogul meu. Mulțumesc! 

eMag Genius:
Hai și tu în Genius! Abonează-te la Genius 12 luni și primești beneficii premium și 20 lei card cadou eMAG. Profită acum! eMag Genius

 
Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O seară/zi plăcută tuturor !

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe