Mini proiect (43) - Senzor de inundatie cu ESP32 pe OpenMQTTGateway și Home Assistant

Senzor de inundație cu ESP32 pe OpenMQTTGateway și Home Assistant

 Azi am lucrat la adaptarea unui proiecțel mai vechi pentru Home Assistant, și practic am construit un senzor de inundație. Am folosit tot  OpenMQTTGateway, pentru care am făcut câteva adaptări în source code (vezi mai jos detaliate toate adaptările).  Pe lângă asta am mai conceput o carcasă pentru ESP32 cu lungimea de 52 mm și lățimea de 28.5 mm.

Senzorul l-am conectat la ESP32 pe pinii de mai jos (vezi și schema electronică la secțiunea Schema electronica/sistem):

ESP32   WaterSensor

GND - GND -

VIN - VCC +

ADC_A0 D36 - PIN Semnal S

ESP32 with Water sensor
  Am filmat și un scurt filmuleț de demonstrație, în care se observă fluctuația semnalului adc de la senzorul de apă, dar și semnalul boolean water_detected care indică practic dacă este inundație sau nu, iar dacă șterg senzorul se observă că cele două valori trec în zero.

 Senzorul scufundat jumătate în apă indică adc = 3349 , iar semnalul water_detected este egal cu 1 , vizibile pe ecranul monitorului în Home Assistant:

Home assistant display

Componente:


Schema electronica/sistem:

 În imaginea de mai jos se poate observa întregul sistem conectat, împreună cu Home Assistant, care preia datele primite pe wifi/mqtt.
System with Home assistant

 Configurare și adaptare pentru  OpenMQTTGateway:

 
1. Activarea ADC read
OpenMQTTGateway source code configuration
2. Am adaptat codul pentru a putea trimite către HA și valoarea booleană water_detected: 
OpenMQTTGateway source code configuration
3. Iar mai jos am adăugat implementarea pentru setarea semnalului water_detected:

OpenMQTTGateway source code configuration
4. Am adaugat și templeate-ul pentru recunoașterea semnalului în HA:
OpenMQTTGateway source code configuration

5. În platform.ini mi-am adăugat un nou env basic pentru esp32:
OpenMQTTGateway source code configuration

 MQTT explorer
MQTT explorer view

MQTT explorer

Afișarea datelor de debug pe serial:
 
Debug data on serial communication
 
Afișarea în Home assistant :
Home assistant display

Carcasa ESP32 realizată tot în Autodesk Fusion360 (pe măsură ce-l folosesc începe să-mi placă din ce în ce mai mult) :
 
Fusion360 screenshot
Modelul stl este disponibil pe thingiverse.
 

Rezultat final:

 Water sensor test

Urmează să-l montez în bucătărie sub chiuvetă.
 

 OpenMQTTGateway:

Documentatie proiect:


Afiliere eMag:

Linkurile de la secțiunea "Componente" conțin adresa mea de afiliere la eMag.ro, iar dacă cumperi folosind aceste linkuri vei susține acest site. Mulțumesc! 

eMag Genius:
Hai și tu în Genius! Abonează-te la Genius 12 luni și primești beneficii premium și 20 lei card cadou eMAG. Profită acum! eMag Genius 

Mulțumesc pentru atenție!

Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog mai jos în secțiunea de comentarii sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro

O zi și seară plăcută tuturor !

 

 

Back to top of page