Router CNC (2) - Piesele printate 3D și asamblarea CNC-ului

Piesele printate 3D și asamblarea CNC-ului

 CNC-ul care l-am început la începutul anului a început să prindă contur în ultimele două luni. Practic am preferat să lucrez la acest proiect pentru a putea mai departe să încerc să confecționez diverse obiecte din lemn sau din aluminiu, sau chiar PCB-uri (să văd cât o să fie de precis). Odată cu acest articol am terminat asamblarea CNC-ului, și în consecință am terminat cam două treimi din acest proiect, și probabil o să mai am nevoie de încă un articol în care să demonstrez viabilitatea designului meu, adică să-l pun la treabă. Aproape toate piesele acestui CNC le-am conceput cu Fusion360, și le-am imprimat cu imprimanta mea 3D folosind plastic PLA la temperatura de 195 C cu gradul de umplere de 20%. Cel mai mult am avut de lucru la piesa suport pentru axa Z, care a trebuit să o refac de 3 ori până să iasă bine, și nici acum parcă nu sunt 100% mulțumit. O chestie nouă folosită la acest proiect au fost piulițele inserabile în plastic care le-am folosit pentru prinderea suporților axelor de 12 mm.

Modelele pieselor printate 3D

 În prima fază a proiectului am încercat să printez modelele originale oferite de Nikodem Bartnik, dar la montaj le-am stricat din cauza rulmenților liniar care au intrat prea forțat în locașurile lor, și piesele au crăpat iar apoi s-au rupt. Din cauza aceasta am refăcut modelele în Fusion360 (vezi poze mai jos) și sunt disponibile în thingiverse.com/thing:5515787. Și am pățit aceeași poveste și pentru cel din stânga și pentru cel din dreapta. 
 
Model suport pentru partea drepta pe care este fixat motorul , vedere din stânga: 
și vedere din dreapta:
 

Model suport pentru partea stânga, vedere din stânga: 

 
și vedere din dreapta:

La fel am pățit și pentru suportul pentru axa Z, și mai mult decât atât, printarea pentru axa Z mi-a dat cel mai mult de furcă pentru că a durat 10 ore de printare, și din păcate am stricat două piese din cauza rulmenților liniari, care au intrat foarte greu în găurile cilindrice prevăzute de modelul 3D. A trebuit sa schimb acest model din cauza asta, și am urcat noul model în thingiverse.com/thing:5515747.

Vedere din față:

și vedere din spate:
 
 
 
Pe axa Y am modificat un pic modelele originale pentru a le face o prindere mai facilă cu șuruburi de profilele de aluminiu. Modelele sunt pe thingiverse.com/thing:5516199.






Colțarele le-am printat din PLA (ca de altfel toate piesele printate), dar exista și posibilitatea să se folosească colțarele din aluminiu, care sunt mult mai rigide. Eu am preferat să le printez și am avut nevoie de 8 colțare.


Suportul de axă 12mm l-am proiectat pentru a fixa mai bine bara rectificată, dar până la urma am ales să cumpăr acest suport din aluminiu pentru este mai rigid și fixează ansamblul mai bine. Modelul pentru imprimare 3D l-am urcat pe thingiverse.com/thing:5516182

Componente:

Rezultat:

Pentru motarea spindle-ului sau a mașinii de șlefuit am printat piesa din pachetul furnizat de Nikodem Bartnik, și care s-a potrivit perfect la CNC-ul meu fără nici o modificare. 

Aici se observă rulmenții liniari , si fixarea piuliței de mișcare.

Mai jos am atașat poza cu axa Z împreuna cu suportul pentru  spindle-ului. 

Vedere din stânga:

și vedere din dreapta:
 

Profilele de aluminiu le-am tăiat folosind un fierăstrău cu disc special pentru a putea tăia mai ușor aluminiu, apoi le-am îmbinat folosind colțarele printate 3D. Peste profile am montat suporturile pentru axa Y, iar pentru axa liniara de 12 mm are în capăt câte un suport de fixare de aluminiu (Suport arbore SHF12), care oferă o integritate structurală mai bună.  

  Barele de ghidaj de 12 mm le-am tăiat la dimensiunea de 500mm,  folosind un flex cu disc pentru oțel. În poza de mai jos se observă și montajul axei X cu cele două ghidaje de 12 mm și o bară filetată de 8 mm, care asigură mișcarea convertind mișcarea de rotație a motorului pas cu pas , în mișcare de translație. 

 Pe axa Z motorul l-am montat pe un alt suport, care oferă axei Z câțiva milimetri în plus de mișcare.

 
CNC-ul complet asamblat și pregătit pentru testul de mișcare, și după câteva reglaje pe axa Y am putut să trimit comenzi de mișcare pentru toate cele 3 axe.

 Urmează să-i montez o mașină de frezat, iar apoi o să realizez managementul cablurilor. Tot în articolul viitor o să montez și end-stopper-ele pentru a opri mișcarea CNC-ului când ajunge în capetele axelor.

Testul de mișcare

Totul a mers mai bine decât mă așteptam după cum se observă în filmulețul de mai jos.

Documentatie proiect:

Afiliere eMag:

 Linkurile de la secțiunea "Componente" conțin adresa mea de afiliere la eMag.ro, iar dacă cumperi folosind aceste linkuri vei susține blogul meu. Mulțumesc! 

eMag Genius:
Hai și tu în Genius! Abonează-te la Genius 12 luni și primești beneficii premium și 20 lei card cadou eMAG. Profită acum! eMag Genius

Mulțumesc pentru atenție!

Pentru întrebari și/sau consultanță tehnică vă stau la dispozitie pe blog mai jos în secțiunea de comentarii sau pe email simedruflorin@automatic-house.ro. O zi și seară plăcută tuturor !

Seria de articole CNC

  Back to top of page

Etichete

Afișați mai multe

Arhiva

Afișați mai multe